FenomeniBG.com :: световни мистерии, феномени, конспирации, научни загадки, нло, извънземни, алтернативна медицина
Главно меню



Важно: прочетете тази статия относно достоверността на материала отдолу!
Пирамидите в Гиза : Гробница ли е Голямата пирамида?
Публикувано от Geo на 2005/7/15 19:51:16 (7722 прочита )

Гробница ли е Голямата пирамида?

Консервативните историци определят Голямата пирамида за построена преди 4300 години като гробница за фараона от 4-та династия Хуфу (Хеопс). Тяхната теория се крепи на две основни доказателства...

Основни положения в общоприетата теория

Консервативните историци определят Голямата пирамида за построена преди 4300 години като гробница за фараона от 4-та династия Хуфу (Хеопс). Тяхната теория се крепи на две основни доказателства. Първото от тях е историята написана от Херодот, който посещава Гиза през 443г пр. хр. и описва как фараона Хеопс е построил Голямата пирамида със 100 000 души за 20 години. Тези данни са доста неправдоподобни. Дори неговите съвременици наричали Херодот "Баща на лъжите". Предполага се, че той е написал някоя от историите за пирамидите, разпространени сред масите. Сведенията на Херодот противоречат на всички останали египетски, еврейски, римски, гръцки и средновиковни арабски източници, които твърдят, че пирамидата не е построена по времето на Хеопс или Династически Египет, а е останала отпреди хиляди години от "Ерата на Боговете"

Второто важно доказателство са намерените във камерите над кралската камера йероглифни надписи, които включват името "Хуфу". Те са открити през 1837г от полковник Ричард Хауард-Вайс, който си пробива пътя с динамит. Има обаче редица факти, които говорят, че надписите са фалшифицирани.

Полковник Хауард-Вайс

По времето, когато полковник Хауард-Вайс започва да търси камерите над камерата на фараона, неговото разрешително за разкопки, както и финансиранито му, са на свършване. За него е било важно да направи голямо откритие колкото се може по-скоро. Той се е надявал, че в пространствата над Камерата на Дависон (първата камера, открита над главната камера на фараона) ще има голяма скрита стая и е бил доста разочарован, виждайки само още една празна камера.

Само два месеца преди дадените събития неговият съперник, италианският изследовател капитан Кавигля, разтърсва археологическите среди със намерените от него надписи в някои от гробниците около пирамидите. Тези надписи били йероглифи, нарисувани върху блоковете с червена боя. Много археолози предполагат, че полковник Хауард-Вайс е решил да спечели битката за водач сред египтолозите, както и подкрепа за своите проучвания, със подобно, но по-впечатляващо "откритие" - имитирайки надписите в пирамидата. Фалшифицирането на подобни надписи е било лесно, тъй като арабите все още използват подобна охра, наречена "могра", която е неразличима от тази, използвана от египтяните.

Въпросът защо надписите са намерени само в откритата от Хауард-Вайс камера все още няма обяснение. Много по-логично е нъдписите да са били в същинската камера, както в останалите египетски гробници.

Йероглифните надписи в камерата

Самюел Бирк, експерт по йероглифите от Британския музей, е от първите, анализира-ли надписите и забелязали редица особености, необяснени и до днес. Тези "особености" са всъщност грешки във фалшифициранито. Бирк отбелязва, например, че много от надписите са не йероглифни а йератически (йератическият е съкратен вариант, използван от жреците, който обаче е от периода на Средното кралство, което е около 1000 години след четвъртата династия. Друга грешка е, че на едно място след знака на фараона е дадена титлата "Могъщ в Долен и Горен Египет", написана по начин, който за пръв път е използван през 6-ти век пр. хр., цели 2000 години след управлението на Хеопс.

На трето място йероглифният символ за "добър" е използван като числото "18". Такава употреба на дадения йероглиф не се среща в никой от египитските текстове. Като цяло Бирк и други египтолози като Карл Ричард Лепсиус и сър Флиндърс Петрие били озадачени от броя на изключенията в употребата на йероглифите, използвани в камерата. Те нямат паралел през четирите хиляди години история на йероглифното писане.

Може би най-голямата грешка във фалшификацията е начинът, по който е написано името "Хуфу". По времето, когато полковник Хауард-Вайс открива камерата, знакът, използван за думата "фараон", не е бил съвсем уточнен и имало няколко възможни варианта. Като резултат, наколко хибридни форми се появяват по стените на камерата като на пример "Хнем-Хуф", "Софис", "Сафо". Проблемът при първия вариант, "Хнем-Хуф", е че днес знаем, че означава "братът на Хуфу", и се отнася до Хафра, наследникът на Хуфу. Появяването на името на Хафра в гробницата на Хуфу все още не е обяснено, а както отбелязва Гастон Масперо в "Упадъкът на една цивилизация" : "Съществуването на двата знака за "Хуфу" и "Хафра" на един и същ паметник е причина за доста голямо объркване сред египтолозите."

В допълнение към това, на местата, където се среща името "Хуфу", то е спелувано грешно. Трудовете върху йероглифите, достъпни на полковник Хауард-Вайс през 1837г ("Material Hierogliphia" на сър Джон Гарднър Уилкинсън и "Voyage de l'Arabee Petree" на Леон де Лаборде), са определяли грешно първият символ от името на Хуфу като отворен кръг с точка по средата - знакът на Ра, богът на Слънцето - вместо като плътен диск, който отговаря на звука "х". Грешката на полковника е, че е копирал този знак в камерата. По този начин, ако произнесем точно името, то е "Руфу", а не "Хуфу". Отново няма друг йероглифен източник, в който името "Хуфу" да е написано по този начин.

Тази последна грешка на полковник Хауард-Вайс доказва окончателно, че истинските строители на пирамидите не са поставили тези надписи в откритата от него камера. Така и второто доказателство, че Голямата пирамида е построена от Хуфу като негова гробница, се оказва невярно.

Стелата на Хуфу

Всъщност имаме показанията на самия Хуфу, че той е извършил само някои поправителни работи върху Голямата пирамида. Описателната стела, открита през 1857г от Аугусто Мариете близо до пирамидата в източна посока, е датирана от 1500г пр. хр., но според Масперо и други експерти, има улики, че е копирана от друга стела, видимо от времето на четвъртата династия. На тази стела самият Хуфу описва откритията, направени при разчистването на пясъците от Голямата пирамида и Сфинксът. Той посвещава работата на Изис, наречена "Господарката на Западната планина", "Господарка на Пирамидата", и определя самата пирамида като "Къщата (домът) на Изис"

Стелата съдържа описание как фараонът Хуфу обещава на Изис да възстанови, обнови нейният каменен храм. После фараонът посещава Сфинкса, и според историята, точно в това време Сфинкса и близкото яврово дърво били поразени от светкавица. Тя откъснала част от прическата на Сфинкса, която Хуфу възстановил. Египтологът Селим Хасан, които копаел в пясъците около Сфинкса, твърди, че има доказателства, че части от монумента са пострадали от светкавица, както и че следите от древни ремонти са доста очевидни. Той отбелязва че яврови дървета са растели някога на юг от монумента, като времето, по което са растяли, е определено на 2500-2800г пр. хр. Стелата завършва с описание как Хуфу построил малки пирамиди за себе си и дъщерите си, жена си и семейството му, точно до Голямата пирамида. Днес руините на тези три малки пирамиди се намират близо до източната страна на монумента. Археолозите са намерили независими доказателства, че най-южната от трите малки пирамиди действително е построена за Хенутсен, жена на Хуфу.

Все пак не е ли било осъществявано някакво "погребение" на избрани хора в Царската камера? Преди да затънем в опита за отговор на този въпрос, необходима ни е малка артилерийска подготовка за елементарна ориентация.

Древните ритуали

Един от основните документи, обясняващ вярванията на древните египтяни, е "Книга на мъртвите", или "Папирусът на Ани", съхраняван в Британския музей. Според тези вярвания човекът представлява комплексно същество, състоящо се от много тела или аспекти. Първото е ХАТ - физическото тяло, после идват АБ - сърцето, моторът на живота, КА - душата, нефизическото тяло, което може да напуска физическото, да отива при боговете, да скита из Космоса и отново да се връща, БА - сърцето душа, което може да възприема физическа или нефизическа форма и се смята за безсмъртно, ХАЙБИТ - свързано с БА, "сянката", която също може да напусне тялото и да се върне в него, СЕХЕН - жизнената сила, която живее на небето, ХУ - духът душа, безсмъртното тяло на човека, което при смъртта веднага отива на небето, САХУ - тялото с космически качества, РЕН - името на личността, което съществува на небето.

Езотерическите автори по думите на Макс Тот, изглежда, са съгласни, че Голямата пирамида не е била планирана и изпълнена като гробница за фараон, а по-скоро представлява нещо като триизмерен израз на концепциите, залегнали в "Книга на мъртвите", че пирамидата "трябва да служи за място, в което онези лица, отговорни за поддържането на тези концепции живи и чисти - посветените, - да имат преживявания, свързани с тяхната подготовка, изпитания и преминаване към посвещението".

Твърде любопитен е фактът, че във всички пирамиди с погребални камери е бил откриван и саркофаг, но празен, без мумия, без скъпоценности и предмети, които според обичая се оставяли на умрелия. Приказките за крадци, които винаги изпреварвали откривателите, напомнят вопли на безпомощност. Как са влезли крадци в Голямата пирамида преди халифа Ал Мамун? И защо след обиране на плячката са губели месеци за съвестно затваряне на пирамидата така, че да не се открие входът є? Не, другаде е истината. В пирамидата е имало "погребения", но не на мумия, а символични, на живи фараони и други отбрани лица, които са лягали в празния саркофаг. Там са можели да пуснат на воля своята КА - душата, да навести отвъдното, където са другите души, да се почерпи от мъдростта на боговете и да се завърне в тялото, което я очаква в саркофага.

Тайнствената сила на камерата

На тази тема - мистичната роля на Голямата пирамида - специално внимание отделя интересният автор Манли П. Хол в книгата си "Тайните учения на всички времена". От него научаваме, че в древни времена фараоните и висшите жреци минавали през пирамидата и я напускали като посветени, като адепти, богове. Затова пирамидата била сграда на "второто раждане", "утроба на мистериите". Според Манли Хол Голямата пирамида била резиденция на тайнствена личност, наричана "Знатния" и "Инициатора" - тоест човек, който въвежда избраните в посвещението. Той бил облечен с дрехи в златни и сини цветове. Никой не го е виждал освен миналите през ритуали на посвещението. А ето и самото описание на ритуала: "В Царската камера е била пресъздавана драмата на "втората смърт". Тук кандидатът, след като са го разпъвали на кръста на слънцестоенетата и равноденствията, е бил погребван в големия саркофаг. Кандидатът се полага в каменния саркофаг и за три дни неговият дух, освободен от тленната обвивка, се втурва към порталите на вечността... Като разбира, че неговото тяло е дом, от който може да се измъква и да се връща без смърт, той получава същинско безсмъртие. В края на трите дни той се връща отново към себе си и след като по този начин лично е преживял голямото тайнство, става истински посветен човек, който е видял и за когото религията е изпълнила своя дълг да го въведе в светлината на бога.

Царската камера е... врата между материалния свят и трансцендентните сфери на природата... Така в определен смисъл Голямата пирамида може да се оприличи на врата, през която древните жреци са позволявали на неколцина да преминат и да се сдобият с индивидуално съвършенство.

"На 12 август 1799 г. Наполеон влиза в Царската камера на Голямата пирамида и заповядва да бъде оставен сам. Не е известно какво е правил там, дали е лягал в празния саркофаг и дали е видял нещо. Но когато излязъл, бил блед, замислен и мълчалив. След години, когато живеел в изгнание на остров Света Елена, негов доверен човек го запитал за преживяването му в пирамидата. "Излишно е да ви казвам - отговорил бившият император. - Няма да ми повярвате."

Мистичните описания на Манли П. Хол съвпадат с преживяването на д-р Пол Брантън, което той разказва в своя книга. С разрешение на египетските власти той прекарва една самотна нощ в Царската камера на Голямата пирамида. Мога да си представя, че човек, оставен сам в това зловещо помещение, ще изпита ужас от обгръщащия го хлад, ще се почувства като жив погребан в гроб. С това е съгласен и д-р Брантън: "Тя (камерата - б. м.) има особена, напомняща смърт студенина, която пронизва до мозъка на костите." Д-р Брантън, изглежда, добре познава египетската религия и някои правила на парапсихологията, защото, преди да се впусне в този експеримент, се подлага на съответна подготовка. Той пости три дни, което го е направило по-възприемчив към явленията, съществуващи в пирамидата, за които знае от Манли Хол и други автори. Той сяда с гръб към саркофага и загасва електрическия си фенер. В един момент чувства, че нещо особено се носи из въздуха, усеща някакво негативно присъствие. Изпитва и силно желание да се откаже, да излезе от пирамидата. Успява да издържи на напрежението, да надвие обзелия го страх. После внезапно цялата атмосфера се променя. Отначало чувства някакъв успокоителен, добронамерен полъх, поява на положително присъствие. И тогава пред очите му се очертават две човешки фигури, приличащи на висши жреци. Не ги вижда да говорят, но чува в себе си (подобно на д-р Рей Браун в подводната пирамида) думите на единия. Той го пита защо е дошъл, светът на смъртните не му ли е достатъчен? После го предупреждава да си тръгне, докато е още време. Д-р Брантън упорито настоява, че иска да остане. Тогава жрецът, който му бил говорил, се обръща и изчезва. Другият жрец приканва Брантън да легне в саркофага, както в миналото са лягали избраните да бъдат посветени. Д-р Брантън се подчинява на поканата и след няколко минути вече чувства, че се носи над тялото си. Вижда сребърната нишка, съединяваща старото му тяло с новото, онова, което се носело във въздуха. Има и усещането на лекота и свобода. Вторият жрец му казва, че трябва да се завърне и да отнесе със себе си следното послание: "Знай, сине мой, че в този древен храм лежат загубеният летопис за ранните човешки раси и Заветът на създателя, предаден чрез първия от неговите велики пророци. Знай също, че избрани хора в миналото бяха довеждани тук, за да им се покаже този завет и те да се върнат при своите хора и да поддържат жива великата тайна. Отнеси със себе си предупреждението, че когато изоставят своя създател и се отнасят към хората с омраза, както беше с владетелите на Атлантида, по чието време тази пирамида беше построена, те са унищожавани от тежестта на собствената им греховност, както хората от Атлантида бяха унищожени."

Когато жрецът престава да говори, Брантън внезапно се усеща обратно в своето тяло. Той става, облича си сакото и поглежда часовника. Часът е точно 12, обичайното време за тайнствени преживявания.

Както посочва и Макс Тот, разказът на Пол Брантън в неговата книга "Изследване в тайния Египет" прилича на съновидение, включващо подробности от прочити на стари религиозни текстове. Дали той е бил повлиян от тях, или всичко в преживяването му извира дълбоко от неговото подсъзнание, не мога да кажа. Но историята е любопитна и още веднъж илюстрира богатата гама от теории, хипотези и чувства, които предизвиква Голямата пирамида.




Свързани връзки
#Повече за Пирамидите в Гиза
#Статии от Geo
Версия за принтиране   Изпрати тази статии на приятел
- Страницата е генерирана за 0.1 Секунди -